Nieuws

4 x smullen zonder schuldgevoel

21/06/2019 Bonduelle Food Service

Hamburgers, loempia’s en pizza’s… Voor de meeste mensen overheerlijke traktaties om eens lekker te cheaten. Maar hoe leuk zou het zijn om je gasten te verrassen met een gezonde, groenterijke variant? Ofwel: smullen zonder schuldgevoel? Ontdek vier varianten met verleidelijke groenten erin verwerkt.

1. Perfecte pizza

Met gemiddeld 1000 calorieën per exemplaar staat de pizza bovenaan in het rijtje van vette snacks. Gooi er zoveel groenten op als je wilt, aan het feit dat bij een gezond dieet de pizza beter kan worden weggelaten valt helaas niets te veranderen. Maar wel als je beseft dat de meeste calorieën in de bodem te vinden zijn. Maak van de bodem een gezonde variant, en je kunt pizza weer met gemak op de kaart zetten! Door een deel van het meel in de pizzabodem te vervangen voor groenten, zorg je ervoor dat het aantal koolhydraten en calorieën in de bodem minder wordt. Bloemkool, rode biet, courgette of pompoen lenen zich hier perfect voor. Laat je gasten vervolgens de toppings kiezen en je hebt een knaller te pakken.

2. Vetvrije loempia

Wist je dat een loempia niet per se gefrituurd hoeft te worden? In Azië maken ze loempia’s met vellen rijstpapier die ze weken in water en vullen met rauwe groenten, mie, kip, tofu, vis of een combinatie daarvan. Springrolls noemen ze dat! Ideaal als gezond alternatief voor de loempia. Ontdek onze vegetarische variant vol lekkere groenten, sesamzaadjes en een miso-wortelcrème als dip.

3. Ik kies quiche

Een quiche is niet alleen erg lekker, maar ook een handig gerecht om verspilling tegen te gaan. Je kunt groenteresten zoals bijvoorbeeld broccoli, prei en paprika namelijk prima gebruiken voor een smaakvolle hartige taart. Maak van je quiche een gezondere variant door het bladerdeeg te vervangen door een bodem die je maakt met een mix van gekookte quinoa en ei die je 15 minuten in de oven bakt. Vul je quinoaquiche met een heerlijk mengsel van groenten, eieren en yoghurt. Top je taart af met feta, bak het geheel nog zo’n 25 minuten af in de oven en verras je gasten met deze smakelijke schuldvrije variant.  

4. Giant veggieburger

De burger is niet meer weg te denken van de menukaart. Maar om echt op te vallen met je burgeraanbod moet je wel wat anders serveren dan de rest. Creëer daarom je eigen burgers op basis van groenten zoals rode biet, bloemkool of probeer onze bonenburger gemaakt van peulvruchten en havervlokken. Niet alleen origineel maar ook een gezond en vegetarisch alternatief voor de hamburger.

Kan het jou niet opvallend genoeg zijn? Ga dan voor coloured buns en verras je gasten met een gekleurd broodje. Heb jij de gezonde smaak te pakken gekregen? Verras je gasten met Festive Carrot Wraps of Sunny Noodles, of laat je inspireren door één van onze andere smaakvolle guiltless groenterecepten.